Sunday 19 June 2011

dia yg ku panggil ayah

19 Jun, dunia mengiktiraf hri ni hri bapa. Selamat hari bapa!
- My ayah : Hj Aman b Sabar 
ayah, aku ( 8 bulan), ibu
- imam kami, huhu rindu..dh lame x b'imamkan ayah... 
- sangat penyabar orgnya, 
- handsome dan smart di mata kami, 
- cukup time rambut pnjang, potong kemas!
- sikat rambut x pernah lekang, 
  maybe sebb tu aku x suke lelaki yg suke rambut mcm org bangun tdo!
- sabar nk layan aku yg sgtla mengada-ngada,
- coOL  je bila kitorg adek beradik crite result exam masing2
- tak suka b'leter panjang.. 
- tegur aku dgn cara yg slalunye buat aku pikir balik kenape dan kenape...
- tak suka marah2..cakap je directly tp sgtla bhemah...
- slalu ayat ayah : ok la tu..xpe..usaha lagi, jgn putus asa,  
  mane ade org terus je cemerlang, kite mula dri bawah ~ haduhh cairr 
- satu2nye yg pling terer pujuk aku ble aku merajuk! 
  x mo makan x mo buat ape...moncong je.. 
  ayah pujuk steady je ayat : kakak, baik pg makan, 
  nt cacing dalam perut tu mkn perut akak ,
  masuk angin, nt sakit lgi susah.. ~ haduhh caiRr .. 
- tak cerewet bab makan2 ni, akak masak x sedap sgtla ayah..x pe ke? 
  ayah: ok je..jom makan sekali,..
  aku: erkk, masin la pidah oiii..ayah masin ea?
  ayah: ^_^ sikitla..sedap je...
  aku: malu wehhh hikhikhik...
- aku suke share dgn die citer psal bab nk jage kereta, nk buat rumah, 
  betulkan barang rumah yg rosak, dia memg layan...
  ajar itu ini, tak de nye kesah sgt aku ni anak perempuan, 
  lagi dia suka nak tunjuk cara, 
  nak drive laju2 pn dia layan je..
  akak nk laju boleh, tpi ingat jage pedal tu baek2..
  if aku pandai  tukar tayar kereta lagi la dia suka...hehe terbaik ayah!! 
  lagi dia suka bila aku berani & tak geli2 dgn binatang yg org pompuan slalu geli,   
  thanks ayah! akak dh x geli dh dgn cicak, lipas, semua tu...hehe
- aku: ayah..akak jd nurse ni tak pe ke? x jadi dokter..
  ayah: ok je...bukan senang nk jadi nurse, 
  kerja ape pn yg penting jgn lupe sembahyang, halal! 
  sangat touching! dr dulu aku slalu angan2 nk jd dokter!
- aku: ayah..life kt KL ni sgtla mencabar...kawan mcm2 jenis ade...
  ayah: hati2...baik dgn orang, jangan dengki2..x elok...

mereka bdua ni romantik sampai sekarang.. ^_^
Malam tadi call ayah,
aku : ayah ..terima kasih jage n besarkan akak...
ayah : biasela tu...x de ape la...
hoho..sangat steady...dalam hati ayah, Allah je tahu..

ayah...akak on da way nk improve skill masak2 ni, hehe
nt akak nk cri suami mcm ayah jugak la..
imamkan kite solat,
pandai masak! hehe
steady je, smart2 sedap mata memandang, haha
Allah...berkatilah pengorbanannya, amal ibadahnya, dan amal kebajiakannya..
juga ampunkanlah dosa2nya..

muda2 dulu...time kawen..
* kite sabagai anak, tanggungjawabnya harus babakti kpd mereka,
   tak kira sewaktu hayat mereka masih ada atau pn tidak...
 ~ tak sabar nak tunggu cuti sem bulan 7 ni, hoho..mau pulang!!
~ ohhh exam!!! ngantok study! main SUDOKU..lagi besst!!! hehehe







No comments: