Sunday 24 July 2011

-.- jgn sedih lame2 tau!

Assalammualaikum..
Weekend yg agak sibuk drpd biase!!!
4 assignment kne siapkan at least minggu ni juge,
plus esok 1 hari ade program di UIA Gombak..
Allah...kuatkan aku!
untuk siapkan semua koje2 ni dgn penuh minat dn komitednya :

Kawalan Infeksi II : Anaemia ~ create senario + nursing intervention
Kawalan Infeksi II : Hepatitis B & AIDS ~ presentation
Pharmacology : Antineoplastic
Medical Surgical : ECG

 >>> terkebil-kebil bila puan lecturer bg sume koje2 ni,
cam gini ke nk jd nurse! deep breath....
terasa letih n down -.- aku diam je..
teringat >> camane la kawan2 aku yg tgh study jd dokter2 tu, mesti lgi dasyat! tp ok je ~
teringat >> if aku x study sume ni camane nk jd nurse yg mkin mncabar dgn mcm2 patient!!
teringat >> if aku x struggle betul2 this sem, penat je nt ~
teringat >> ibu dn juge ayah tercinta! mereka tnanti2 aku grad!

agak passive sekejap...
no pidah! ni bru assignment wehh! belum koje nt!!

aku istighfar banyak2..
teringat >> susah manepun aku rase, Allah tahu ini yg terbaik!

syukur~ aku sndri still ingat insyaAllah sume ni ade hikmah dariNya ~

to all my beloved friends n pembace blog2 sekalian : 
 
slalu kita harap ada insan yg akan tolong kita bila kite down...
namun panjatkanlah kesyukuran andai diri kamu sendiri sedar akan ape yg berlaku!
cepat2lah bdoa padanya..
moga2 terus diberi petunjuk dan kekuatan...
jgn lupa doakan jua buat mereka yg kita lihat n rasakan dia semakin tsasar jauh..
Sesungguhnya Allah itu Maha lemah lembut dlm pemerintahannya..

pdah! awak2, korang2 sume ..jgn sedih lame2 tau..
banyak lagi yg akan menanti!
sabar ye...

No comments: